حسابداران
مقاله , پروژه مالی , پایان نامه , نرم افزار حسابدای رایگان

1- براي اينكه در ارشد موفق شويد بايد منابع مناسب و حداقلي را بخوانيد. لازم نيست چندين منبع مختلف بخواهيد تا درس را ياد بگيريد. بلكه يك منبع مناسب را بارها و بارها بخوانيد. اگر يك كتاب خوب را 2 بار بخوانيد بهتر از اينست كه 2 كتاب خوب را يك بار بخوانيد. برخي از كتابها خوبند ولي برخي از كتابها عالي اند براي مثال مروري جامع بر حسابداري مالي. اگر كتاب مروري جامع بر حسابداري مالي (دكتر نوروش و همكاران) را 3 الي 4 بار و حتي بيشتر بخوانيد ضرر نخواهيد كرد. بنده و يكي از دوستانم كه با هم براي ارشد مي خوانديم علاوه بر خواندن فصول برخي از تستها را آنقدر زده بوديم كه وقتي اول تست را مي ديديم جواب تست را مي گفتيم. بايد به اين نقطه برسيد.(البته ما كتاب را دير گرفتيم و آنطور كه مي خواستيم نشد كه بخوانيم)



ادامه مطلب ...

استانداردهای حسابرسی ایران : امسال سوالات حسابرسی براساس این استانداردها بود و انتظار می رود در سالهای بعد نیز این استاندارد منبع اصلی سوالات حسابرسی باشد .

اصول حسابرسی دو جلد - انتشارات سازمان حسابرسی - آقای ارباب سلیمانی

تستهای استانداردهای حسابرسی – جمشید اسکندری انتشارات کیومرث و آقای کیهان مهام انتشارات انجمن حسابداران خبره



ادامه مطلب ...

حسابداری صنعتی 1 - عثمانی .

کتابهای آقای اسکندری (انتشارات کیومرث) – سه جلد صنعتی 1و 2و 3

صنعتی آقای اعتمادی – انتشارات سنجش تکمیلی

کتاب صنعتی آقای درگاهی ( انتشارات نگاه دانش ) – تستهای این کتاب تستهای سراسری و آزاد هستند . مطالعه این کتاب برای آنهایی که وقت کمی دارند توصیه می شود .



ادامه مطلب ...

استاندادهای حسابداری ایران ( نشریه ۱۶۰ سازمان حسابرسی ) : منبع اصلی است و مطالعه آن ضروری می باشد . با توجه به پیچیدگی های خاص استاندارد استفاده از راهنمای بکارگیری استانداردهای حسابداری که توسط سازمان حسابرسی در حال انتشار می باشد و تعدادی از آنها ( از جمله تسعیر ارز - موجودی کالا و ... ) چاپ شده است مفید خواهد بود .



ادامه مطلب ...

تعاریف تفریغ بودجه:

از تفریغ بودجه تعریف قانونی نشده است ولی با توجه به آن چه در قوانین و مقررات و فرهنگ لغات آمده است می توان تعاریف زیر را در مورد تفریغ بودجه عنوان نمود:
1- در فرهنگهای فارسی عمید و معین تفریغ به معنای فارغ ساختن ، پرداخته کردن ، آماده کردن و خالی کردن ظرف آمده و در لغت نامۀ دهخدا تفریغ حساب واریز کردن حساب و فارغ شدن از آن معنی شده است که در عمل نیز تفریغ بودجه چنین کاربردی دارد.



ادامه مطلب ...

هزينه ي ثابت
هزينه اي است كه در دامنه ي مناسبي از ظرفيت كارخانه (بين حداقل و حداكثر ظرفيت عملي) بدون تغيير باقي بماند.

از ويژگي هاي اين هزينه آن است كه در برابر نوسانات و تغييرات ظرفيت,در كل ثابت مي ماند ولي براي يك واحد ظرفيت تغيير ميكند,مانند:هزينه ي اجاره-عوارض و بيمه-

حقوق مديران و سرپرستان كارخانه-استهلاك به روش خط مستقيم و...



ادامه مطلب ...
پيوندها